monitorulcj.ro Menu
Actualitate

Neversea, Electric Castle… manea și la UNTOLD? „Orice gen muzical este acceptat!”

Maneaua „Aşa sunt zilele mele” a lui Adrian Minune s-a auzit atât pe scena principală a festivalului Neversea, cât și la Electric Castle, mii de tineri fredonând entuziasmați piesa.

Neversea, Electric Castle… manea și la UNTOLD? „Orice gen muzical este acceptat!”

Mai întâi, DJ-ul suedez de origine bosniacă Salvatore Ganacci a încântat publicul Neversea, incluzând în recitalul său o secvenţă din faimoasa manea a lui Adrian Minune. Luați prin surprindere, festivalierii au reacţionat prin urale, mulţi dintre cei prezenţi începând să cânte din răsputeri versurile melodiei. Apoi, aceeași piesă a manelistului s-a auzit și la Electric Castle, fiind mixată de către rapper-ul și DJ-ul estonian Tommy Cash. Imediat după, dezamăgiți nu neapărat de alegerea artistului, ci mai degrabă de imaginile porno din spectacolul lui Cash, organizatorii EC au anunţat că acesta nu va mai urca niciodată pe scenă la Bonțida: „Mulțumim, Tommy Cash, pentru ultima ta participare vreodată la Electric Castle!”.

La rândul său, estonianul a reacționat, declarând că i se pare „înjositor, oribil și șocant” că „există oameni care consideră că un stil de muzică e destinat săracilor și needucaților”, dar și hilar faptul că organizatorii EC „se consideră prea elitișiti” ca să-l lase să strecoare în setul său o piesă care a fost cântată și savurată din plin în trecut la petrecerile din România.


„Nu voi mai cânta niciodată la Electric Castle, până când promoterii nu se vor autoeduca să fie buni cu persoanele mai puțin norocoase și nu se vor opri din a înjosi oamenii pentru gustul lor muzical sau backgroundul cultural!”, a declarat artistul, potrivit Vice. Ulterior, Salvatore Ganacci și Tommy Cash au urcat împreună preț de câteva minute pe scena Tomorrowland 2019, în Belgia, la unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică electronică de pe glob.

La Untold, orice gen muzical este acceptat!

Cu doar câteva zile rămase până la debutul ediției aniversare Untold, lumea se întreabă: vor fi sau nu manele la festivalul clujean? Un răspuns a oferit Bogdan Buta, directorul general al Untold, luni, în cadrul unei conferințe de presă. „Orice gen muzical este acceptat, artiştii îşi fac programul cum consideră ei!”, a precizat Buta, lăsând frâu liber imaginației fanilor.


Reamintim că, la câteva zile după finalul celei de-a treia ediții a Neversea, Adi Minune a reacționat și el la zvonurile privind o „apariție”-șoc și la Untold, la Cluj-Napoca.

„Rămâne pentru mine ceva foarte deosebit (n.red. momentul Salvatore Ganacci), mai ales că a fost ceva spontan, nu a fost pregătit. A fost un moment care m-a marcat pe viață, într-un fel. Fiecare face ce simte, o singură dată trăim, dacă faci ceea ce îți dorești tu să faci, este chiar o chestie mișto. Cred că o să ne vedem și la Untold, ar fi o experiență mișto, nouă pentru mine! Dar, datorită (sic!) timpului, nu cred o să ajung. Să se simtă bine, să uite de supărări, să trăiească momentul, clipa și secunda de parcă ar fi ultima!”, a fost mesajul manelistului pentru cei care se vor distra timp de patru zile pe malul Someșului Mic.


„Așa sunt zilele mele”… nu este manea?

Internauții mai glumeți speră ca, în cazul în care și la Untold vor răsuna manele din boxele gigant, măcar să fie una diferită de cea „scoasă din joben” la Neversea și Electric Castle. Mai ales că piesa lui Adi Minune – Adrian „Copilul” Minune, Adi de Vito sau, pe numele său real, Adrian Simionescu – nu ar fi o manea la origini!, ci o adaptare după o piesă cântată pe scena Cenaclului Flacăra, în 1979. Cel puțin asta susține, mai în glumă, mai în serios, utilizatorul Ovidiu Sîrb, cel care a postat un videoclip pe YouTube cu o variantă folk a melodiei, „găsită în arhivele Televiziunii Române”.

„Îmi aduc aminte când eram la bunici și ascultam piesa asta la radio... Vremuri bune!”, „În sfârșit a publicat-o cineva! Eu o aveam pe vinil, dar nu știam cum să o urc pe Youtube” sau „Când am fost cu ai mei prin `87-`88, deci după aproape 10 ani de la apariția cântecului, la mare, la Costinești, am avut șansa nesperată să ascult această melodie în restaurantul hotelului, seara”, sunt câteva dintre reacțiile la clipul respectiv.


Desigur, mulți consideră că este doar o parodie – „un fake” –, mai ales că titlul clipului postat este „Fenaclul Clacăra”, nu „Cenaclul Flacăra”, iar calitatea audio este simțitor superioară condițiilor de la sfârșitul anilor `70. „Dacă în `79 aveau microfoane așa performante să fie clar că e trasă într-un dormitor, ce avansați tehnologici am fi fost acum!”, „Dacă îl avea și pe Adrian Păunescu intercalat cu câte un «O, lume rea!» pe ici, pe colo, la refren, părea mult mai veridică” sau „I call fake! Nu cred că era cu atâția dușmani pe vremea aia”, glumesc utilizatorii.